reklama

Body art

„Pekné obrázky, že? Preto sem tak rád chodím," povedal včera jeden kamarát v podniku, ktorý som navštívil prvýkrát. Poznamenal tak na margo mojej zvýšenej pozornosti, upriamenej na dekorácie interiéru. Nejednalo sa však o maľby Fullu či Warhola, ale o pekné čiernobiele fotky - áno, správne - obnažených dievčat. Teda, aby som to uviedol na správnu mieru, dievčat sporo odetých. Nie, zase to vyznieva vulgárne a neesteticky. Mám to - dievčat s „efektívnou" garderóbou - t.j. minimum látky s maximálnym efektom. Tak! A veruže to boli pekné umelecké diela. Dámy, ktoré nás sprevádzali, boli toho názoru, že sú diskriminované, lebo tam nebola jedna jediná fotka samca homo sapiens.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vyvstáva teda otázka: Malo by to význam? Prilákalo by to viac zákazníčok? S pozitívnymi či negatívnymi ohlasmi?

Čo sa týka preferencie podnikov podľa pohlavia, myslím si, že až na pár výnimiek je toto demografické rozdelenie populácie pre bar/reštauráciu irelevantné. Predstavme si teda situáciu, že by majiteľ baru terajšie obrazy vymenil. Vyskytli by sa tam zrazu pekné akty mužských modelov. Priznám sa, že osobne viem oceniť aj mužské akty, pokiaľ sú čiernobiele, s dobrým svetlom a nevidno „esenciu" muža. Veď prečo by sa na nás nedalo pozerať? Jasné, že sa dá! Lenže tie fotky by mali taký efekt na nás, mužov, že by v nás začali vyvolávať pocit menejcennosti. Niektorí by si tú pizzu pri pohľade na ploché brucho modela so španielskymi koreňmi, talianskymi vlasmi či sudánskou obdarenosťou ani nevychutnali. Možno dokonca ani neobjednali, a to nehovorím o poznámkach priateliek typu: „Ani tebe by nezaškodilo si občas zabehať/spraviť brušáky/vybehnúť po schodoch." Z toho mi vyplýva, že stráca podnik tržby a zákazník sebavedomie. Treba však dodať, že muži v depresii pijú, takže tržby za alkohol by teoreticky mohli prevážiť nad nevyužitým tanierom. Na druhej strane, ŽENSKÉ akty (podľa môjho skromného názoru) v ženskej hlave až tak veľa vody nenamútia. Buď v pohode skonštatujú, že je žena pekná, alebo spustia epopeju na tému digitálne úpravy, kilo make-upu, šikovný stylista či klasické „to nie sú jej kozy." Ženy sa skrátka až tak neriešia a pokiaľ to majú v hlave v poriadku, vedia, že milujeme ICH a nie nejaké obrazy. Avšak prisahali sme vernosť, nie slepotu, preto po nich očkom mihnúť môžeme. A to aj z veľmi praktických dôvodov. Napríklad by sa viedla debata mužského osadenstva, ktorej dopad by bol pre niektorých participantov sentimentálny či nostalgický. Vtedy by dotyčný iba dvihol hlavu, pozrel sa na blondínku rozvalenú na horúcom piesku a hneď by mu naskočil úsmev na tvár a deň sa stal krajším. Cítil by sa lepšie a to sa pretaví do vyššieho prepitného. A v takom prípade tie obrazy priamo vplývajú na výšku tržieb, tak neviem, či by sa nedali aj odpočítať z daní ;) Umenie je skrátka radosť a treba ho podporovať. Ženské telo v spojení s fotoobjektívom má silu spôsobiť veľa radosti.

Tomáš Mýtny

Tomáš Mýtny

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som naivný, verím v karmu a páčia sa mi slovenské baby. Vyznávam raketové športy, dynamickú hudbu, príjemné večery a dobré červené vínko. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu